چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403 11:37:49 ب.ظ

اخبار و تحلیل بوعلی

7 ماه پیش
#636 نقل قول
#بوعلی بررسی صنعت آروماتیک

مواد موجود در طبیعت به دو دسته مواد معدنی و مواد آلی تقسیم می‌شوند. مواد آلی شامل مواد آلی خطی و پارافینی و مواد آلی حلقوی یا آروماتیک هستند. آروماتیک در زبان یونانی به معنای ماده خوشبو است. ترکیبات آروماتیک به‌ویژه بنزن، تولوئن و زایلن به‌عنوان خوراک اصلی برای تولید بسیاری از مواد واسطه در صنعت پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در حال حاضر ۵ شرکت بزرگ (شرکت‌های پتروشیمی نوری، بوعلی، اصفهان، بندر امام و تبریز)‌ در صنعت آروماتیک فعال هستند. شرکت پتروشیمی نوری در رده اول و شرکت پتروشیمی بوعلی در رده دوم این صنعت قرار دارند. در ادامه به بررسی جایگاه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در صنعت آروماتیک پرداخته شده است.
0
7 ماه پیش
#637 نقل قول
از فروش تقریبا یک میلیون دویست شصت و یک هزار سهم امروز حقیقی
۷۵۱ هزار سهم توسط ۵ حقوقی خریداری شد و فروش حقوقی امروز ۴۰۰۰سهم بوده ..
ارزش سهم چقدره ..چرا حقوقی میخره ..ایا به این نوع خرید حمایت گفته میشه یا استفاده ی بهینه از فروش با ترس حقیقی .
حقوقی کی عرضه میکنه و با چه قیمتی ..ایا کارشناسان حقوقی از ارزش واقعی این سهم خبر ندارند چرا میخرند ..ایا بنظر شما کف قیمت بوعلی در همین رنج قیمتی نیست ..
ایا حقوقی برای جلوگیری از ضرر حقیقی خرید میکنه مدیونید اگر این چنین فکر کنید ..
منتظر عرضه ی بوعلی توسط حقوقی باشید ..اما نه این قیمتها ..
مگر خبری زیر ابر ها پنهان شده باشه و ما ندانیم وگرنه روند تولید و فروش و تسعیر نرخ ارز حتی دولتی هم گویای رشد هستش ..قیمت دلار بازار ازاد هم که فعلا نوسان داره اونم با فشار زیاد بانک مرکزی اما این نوع قیمت گذاری دستوری هم جواب نخواهد داد هرچند نرخ تسعیر ارز خیلی پایین تر از نرخ ازاد دلاره اما ترس سقوط قیمت هیجان کاذب در فروش میاره البته فقط برای حقیقی ها ..
فروش تولیدات انباشته در بازار با نرخ فعلی سود اوری بالایی داشته ..و باید تو گزارش شش ماهه به وضوح دیده بشه ..
در کل روند نزولی این سهم اصلا اصولی نیست بلکه دستوری و خواست محدود حقوقی که دارن خوب خرید میزنند ‌......خریدار نیستید فروشنده نباشید .تو بازی تعدادی حقیقی نماها نباشید ..ارزش سهم بیشتر از این قیمتهاست ..
0
7 ماه پیش
#638 نقل قول
ارزش ذاتی و حقیقی این سهم باید تا پایان سال به ۱۰.۰۰۰ برسه .. ولی حرکت سهم رو بصورت دستوری کُند و حتی فریز کردن .. حیف از این سهم بنیادی و سودساز .. حیف و صدهزار حیف ...
0